24 február 2012

A Jeep® a 82. Genfi Autókiállításon

Európai premieren a szériagyártásra szánt Jeep Grand Cherokee sport-koncepció, amely egyedi, különleges külső formai jegyeket és sportos karaktert kínál, lehengerlő erejét és gazdaságosságát pedig a 3.0 V6 CRD Multijet II dízelmotornak köszönheti. A Jeep szintén Genfben mutatja be a nagyközönségnek a szériagyártásra szánt Jeep Compass koncepciót, amely új, karakteres megjelenéssel ruházza fel a Jeep család kompakt szabadidőjárművét. Ugyancsak Genfben tartja európai premierjét a Jeep Wrangler Mountain, az ikonikus Wrangler korlátozott példányszámú kivitele.

Az idei Genfi Autószalonon mutatkozik be a Jeep Grand Cherokee sport-koncepció és a Jeep Compass koncepció. Mindkét jármű egy leendő sorozatgyártású modell előtanulmánya, és mindkettő azt az irányt képviseli, amely felé a Jeep modellválasztéka 2012-ben továbbfejlődhet. A Grand Cherokee sport-tanulmány egyedi, agresszív hangulatú modell, amelynek exkluzív formai jegyeihez az új, 3.0 V6 Multijet II turbódízel erőforrás gazdaságossága társul. A szintén gyártásra szánt Jeep Compass tanulmány egyedi fekete külső kivitele az eddigiekben megismerttől radikálisan eltérő személyiséggel ruházza fel a kompakt szabadidőjárművet.

A két exkluzív, sorozatgyártást előkészítő tanulmány mellett a Jeep genfi standján megjelenik az európai premierjét ülő Jeep Wrangler Mountain különleges kiadás is. Az ikonikus Wrangler limitált szériás változata a természetjárók kegyeit keresi, és vadonatúj „Gekkó” fényezéssel érkezett a svájci városba.
A genfi kiállítási terület 5. számú csarnokában található Jeep stand 765 négyzetméter alapterületű, kialakítása a márka egyes modelljeiben rejlő, az extrém terepektől a szelíd utakig mindenhol érvényesülő, kivételes felhasználási lehetőségeket hivatott kommunikálni a látogatók felé. Ezt hirdeti a számos különféle színű és anyagú elemből összeállított padló is, amely a világ legkülönbözőbb pontjain megtalálható helyszíneket hivatott képviselni. A műanyag bevonatú padlón jég-hatású kidolgozás idéz sarkvidéki tájat, a palaszürke gres lapok a közutak aszfaltjával kacsintanak össze, míg a bézs színű műgyantával borított felületek a sivatagi homokdűnék hangulatát hozzák el a standra. Mindez határozott és egyértelmű üzenetet közvetít a látogatóknak: a Jeep járművei ezeken a felületeken is otthonosan mozognak és magabiztosan juttatják érvényre személyiségüket, és teszik lelkesen próbára kiváló képességeiket.

A Jeep márka a stílusról, a funkcionalitásról, a minőségi kidolgozásról és az etalon menetképességekről szól. Minden Jeep modell sokoldalú, kategóriaelső képességekkel szolgálja a természetet kedvelő, kivételes kalandokat kereső vásárlókat – extrém terepeken éppúgy, mint a városban. A márka arra csábítja ügyfeleit, hogy éljenek teljes életet, és ehhez olyan modellek választékát biztosítja, amelyek a magabiztosság megnyugtató érzésével, az akadályok leküzdésének biztos képességével ruházza fel a tulajdonosokat. A kivételesen erőteljes személyiségű Jeep márka mindig is képes volt önmagát újraalkotva olyan, innovatív termékeket létrehozni, amelyek a későbbiekben egy teljes gépjármű-kategória számára válnak mértékadóvá.
 
Sorozatgyártásra szánt Jeep® Grand Cherokee sport-koncepció: egyedi, különleges külső formai jegyek, nagy teljesítményű karakter, takarékos 3.0 CRD dízelmotor


Az új formatanulmány a jellegzetes megjelenést és a sportos személyiségjegyeket a 3.0 V6 CRD dízelmotor takarékosságával társítja. A szériagyártású modell előtanulmányaként szolgáló Jeep Grand Cherokee sport-koncepció egyedi külső jegyei között említést érdemelnek a fényes fekete, 20 colos alumínium keréktárcsák, a jellegzetes stíluselemek és a ’Fekete’ karosszéria-dekoráció. Az új sport-tanulmány hajtásáról az igen takarékos 3.0 V6 turbódízel motor gondoskodik. Az új, Multijet II technológiát alkalmazó erőforrás legnagyobb teljesítménye 241 LE, maximális forgatónyomatéka 550 Nm (190 LE és 440 Nm a 3,0 literes motor csökkentett teljesítményű változata esetén). 
Az idei, 82. Genfi Autókiállításon a Jeep® márka Európában most először mutatja meg szériagyártásra szánt, Jeep Grand Cherokee sportos tanulmányautóját, a Jeep zászlóshajójában rejlő dizájn-lehetőségek feltérképezését szolgáló formai koncepciót. Az új sport-tanulmány egyedi külsejét látványos formai megoldások és fekete díszítőelemek határozzák meg. Az eredmény: egy egyedi, agresszív zamatú, exkluzív sportos karakterrel felruházott Grand Cherokee, amelyet mindazonáltal különösen takarékossá tesz az új, 3,0 literes, V6-os Multijet II turbódízel motor.

A sorozatgyártásra szánt sportos koncepció karosszériája az alapkivitelnél áramvonalasabb, hála a tetőrudak helyébe lépő, új tetőburkolatnak. A rácsos szerkezetű, platina króm felületkezelésű hűtőmaszk fényes fekete keretet kapott. A sportos hatást fekete fényszórókeretek és erősen sötétített, napvédő üvegezés fokozza. Az orr egyedi megjelenését a lökhárító alsó szakaszának platina króm betétje teszi teljessé. Az új, szériagyártást előkészítő sportos tanulmány 20 colos abroncsait egyedi, fényes fekete könnyűfém keréktárcsákra szerelték, amelyek még agresszívabbá, még teljesítmény-centrikusabbá teszik a modell megjelenését. A hátsó ajtón elhelyezett, feketített lámpacsík a jármű minden pontját uraló „sötétítés” motívumot folytatja. Az egyedi megjelenést fekete króm iker kipufogóvég teszi teljessé.

A sorozatgyártásra szánt Jeep Grand Cherokee sport-tanulmány utasterében perforált bőrrel borított, fűthető kormánykerék, valamint szellőztetett, Nappa bőrrel és nyersbőrrel kárpitozott sportülések fogadják az utasokat. A műszerfalat és az ajtópaneleket valódi szénszálas betétek díszítik. A beltér sportos, nagyteljesítményű hangulatát a gáz- és fékpedál élénk, versenyhangulatú betétei fokozzák.

A szériagyártást előkészítő Jeep Grand Cherokee sportos koncepció hajtását a kiváló hatásfokú 3.0 V6 turbódízel erőforrásra bízták. A 3,0 literes dízelmotor új generációs, 1800 bar nyomáson üzemelő befecskendezőket és a Fiat Powertrain által kifejlesztett és szabadalmaztatott Multijet II technológiát alkalmaz. Legnagyobb teljesítménye 177 kW (241 LE) 4000/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 550 Nm az 1800-2800/perc fordulatszám-tartományban. A motorhoz elektronikus tartomány-kiválasztás (ERS) funkcióval felvértezett, ötfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A 3.0 CRD erőforrás csökkentett teljesítményű kivitelben is megvásárolható; ez 140 kW (190 LE) teljesítményt ad le 4000/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 440 Nm 1600-2800/perc között.

A sorozatgyártásra szánt, új sport-tanulmány a kifinomult Quadra-Trac II® 4x4 rendszert kapta meg kétfokozatú terepváltóval, valamint az első és hátsó tengelyre ható fékvezérelt kipörgésgátlóval (BTCS), amelyek együttesen mértékadó terepképességekkel ruházzák fel a modellt. A Quadra-Trac II kétfokozatú terepváltója egy sor érzékelőtől kapott jel alapján, a lehető leghamarabb felismeri a kerekek megcsúszását, és azonnal korrigálja azt. A rendszer úgynevezett Throttle Anticipate rendszere felismeri, ha a vezető álló helyzetben gyorsan mozdítja meg a gázpedált, és még a kerekek megcsúszása előtt maximális tapadást biztosít a hajtott kerekeknek. Ha valamelyik kerék megcsúszik, a rendszer a rendelkezésre álló nyomaték 100 százalékát a több tapadással rendelkező tengelyhez csoportosítja át. A felülmúlhatatlan terepképességeket a kontrollált lejtmeneti haladást elősegítő, alapkivitelben kínált ereszkedés-szabályozó rendszer, továbbá az emelkedőn is zökkenőmentes elindulást lehetővé tevő visszagurulás-gátló teszi még tökéletesebbé.
Ami a fedélzeti kényelmi és szórakoztató funkciókat illeti, a tanulmány a legújabb technológiákat alkalmazva tesz minden utazást élménnyé. A 6,5 colos érintőképernyővel, 30 GB merevlemezzel, USB kompatibilitással, AUX-bemenettel, DVD-lejátszóval és hangvezérelt Bluetooth UConnect Phone mobiltelefon kihangosítással felvértezett UConnect® multimédiás szórakoztató, tájékoztató és navigációs rendszer mellett a tanulmány ultramodern Harman Kardon®.surround audiorendszert is kínál. A 825W teljesítményű, 19 hangszórós, 1 mélynyomós, prémium audiorendszer világszínvonalú újításokat kínál. 32 voltos TPS (Tracking Power Supply) rendszere és 12 csatornás erősítője kiemelkedően jó hangminőséget nyújt; így minden utas kiváló, térbeli hangzásnak örvendhet.

Az új, szériagyártásra szánt Jeep Grand Cherokee sport-tanulmány fejlett biztonsági és utasvédelmi rendszerek széles választékát kínálja, kihangsúlyozva, hogy a Jeep zászóshajójának a génjeiben van a technológiai fejlesztés. A hagyományosan alapfelszerelésként kínált rendszereken (menetstabilizáló elektronika, elektronikus borulásvédelem, terephangolású blokkolásgátló, BTCS kipörgésgátló rendszer, továbbá 7 darab elülső, oldal- és függönylégzsák) a sportos koncepciójármű olyan prémium megoldásokat is alkalmaz, mint a távolságtartó tempomat, az ütközést előrejelző figyelmeztető rendszer, vagy a holttérfigyelő, illetve keresztirányú mögöttes forgalomfigyelő rendszer. Ezek a fejlett biztonsági rendszerek az alábbi egyedi jellemzőik révén támogatják a biztonságosabb vezetést:


•    Távolságtartó tempomat: a rendszer csökkenti a sebességtartó automatán beállított sebességet, amennyiben a jármű megközelít egy másik, azonos sávban haladó gépkocsit, illetve ha egy másik gépkocsi bevág elénk a forgalmi sávunkba. Amikor az elöl haladó jármű felgyorsít vagy elhagyja a forgalmi sávot, a rendszer ismét visszaáll az eredetileg meghatározott sebességre;
•    Ütközés előrejelző rendszer: az előre tekintő radarral felszerelt rendszer felismeri, ha túlságosan gyorsan közelítünk egy előttünk haladó járműhöz, és figyelmezteti a vezetőt, hogy az időben eldönthesse, hogyan kerüli el az ütközést;
•    Holttér-figyelő. a rendszer ultra szélessávú radarokkal segít a vezetőnek sávváltás, illetve előzés során (akár őt előzik, akár ő előz). A rendszer a külső tükrökben felvillanó ikon segítségével, továbbá beprogramozható hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a holttérben tartózkodó járműre vagy járművekre;
•    Mögöttes keresztirányú forgalom felügyelet: a rendszer figyelmezteti a vezetőt, amennyiben a parkolóhelyről kitolatva más, arra elhaladó járművek útvonalát készülünk keresztezni. A rendszer a sebességváltó hátramenetbe kapcsolásakor automatikusan aktiválódik és a külső tükrökben felvillanó ikon segítségével, továbbá beprogramozható hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a mögötte, keresztirányban közeledő járművekre.

utolsó videók

összetett keresés

Keresés...

Feladó
Címzett
Keresés

Kép


Download

Csatolt file